perjantai 8. huhtikuuta 2011

Ennakkotehtävä sähköinen liiketoiminta

1. Etsi netistä 3 mielestäsi loistavasti kohderyhmälle suunnattua verkkokauppaa (kauppa ja palvelu), joista on löydettävissä ainakin seuraavat elementit:

a) tuote- ja palveluvalikoima on runsas ja vastaa kohderyhmä tarpeita, miten?
b) asiakaspalvelussa on vähintään 5 eri palvelukanavaa, mitä ne ovat?
c) verkkokauppias on panostanut verkkokauppansa löydettävyyteen ja saavutettavuuteen, miten?
d) verkkokaupassa asiakkaan ostoprosessia tuetaan, miten?


2. Listaa 2 palvelualan verkkokauppa, jotka ovat hoitaneet verkkokaupan markkinoinnin erinomaisesti, perustele.

3. Millainen verkkokauppa-asiakas sinä olet ?


Kirjoita vastauksesi kurssiblogiisi ennen koulutuspäivää. Varaudu vastauksesi,  esittämään perustelusi ja löytämäsi kaupat koulutuspäivänä

1 kommentti:

  1. ryhmä 1.
    http://shop.kivikangas.fi
    http://ikea.com/fi/
    http://www.verkkokauppa.com


    ryhmä 2.
    http://travels.kilroy.fi (extreme)
    http://kokemuskauppa.com (extreme)
    http://hm.com (halpa)

    ryhmä 3.
    http://www.iittala.fi (design)
    http://www.ullanunelma.fi (leipurit)
    http://www.s-matkat.fi (etukortti)

    ryhmä 4.
    http://www.pulju.net (huumori ja lahjatavarat)
    http://www.ruokangas.com (räätälöinti)
    http://www.thomann.de (musiikki)

    ryhmä 5.
    http://www.telepizza.es (nuoriso)
    http://norwegian.com/fi/ (halvat lennot)
    http://scandiarent.fi (auton vuokraus)

    VastaaPoista