1. Etsi netistä 3 mielestäsi loistavasti kohderyhmälle suunnattua verkkokauppaa (kauppa ja palvelu), joista on löydettävissä ainakin seuraavat elementit:
a) tuote- ja palveluvalikoima on runsas ja vastaa kohderyhmä tarpeita, miten?
b) asiakaspalvelussa on vähintään 5 eri palvelukanavaa, mitä ne ovat?
c) verkkokauppias on panostanut verkkokauppansa löydettävyyteen ja saavutettavuuteen, miten?
d) verkkokaupassa asiakkaan ostoprosessia tuetaan, miten?
2. Listaa 2 palvelualan verkkokauppa, jotka ovat hoitaneet verkkokaupan markkinoinnin erinomaisesti, perustele.
3. Millainen verkkokauppa-asiakas sinä olet ?
Kirjoita vastauksesi kurssiblogiisi ennen koulutuspäivää. Varaudu vastauksesi, esittämään perustelusi ja löytämäsi kaupat koulutuspäivänä
ryhmä 1.
VastaaPoistahttp://shop.kivikangas.fi
http://ikea.com/fi/
http://www.verkkokauppa.com
ryhmä 2.
http://travels.kilroy.fi (extreme)
http://kokemuskauppa.com (extreme)
http://hm.com (halpa)
ryhmä 3.
http://www.iittala.fi (design)
http://www.ullanunelma.fi (leipurit)
http://www.s-matkat.fi (etukortti)
ryhmä 4.
http://www.pulju.net (huumori ja lahjatavarat)
http://www.ruokangas.com (räätälöinti)
http://www.thomann.de (musiikki)
ryhmä 5.
http://www.telepizza.es (nuoriso)
http://norwegian.com/fi/ (halvat lennot)
http://scandiarent.fi (auton vuokraus)